TIIROJEN MERKKIKILPAILUT 20.12.2016

21.12.2016

Tiirojen syksyn merkkikilpailut hypättiin tiistaina 20.12.2016 Mäkelänrinteessä.

Tiirojen seuran sisäiset merkkikilpailut hypättiin 63 hyppääjän voimin. Merkin saavutti 28 hyppääjää perus- rauta-, pronssi- hopea ja kultamerkkisarjoissa. Perusmerkin voiton vei kehitysryhmä 1:n Louna Lehtinen. Rautamerkissä korkeimman pistemäärän otti lasten harrastusryhmässä hyppäävä Onni-Ilmari Seppänen. Pronssisarjassa ylimmälle pallille kiipesi esikilvan Riina Tuominen. Hopeamerkin voiton otti kilvassa treenaava Amanda Oinonen. Kultamerkin voitti Nem-ryhmän vasta 9-vuotias Eerika Repo. Aikuisten kultamerkkisarjan voitti Niina Pekkarinen.

Tiirojen kilpa- ja esikilparyhmien hyppääjät osallistuivat merkkikisaan näytöksen muodossa Frozenin tahtiin. Merkkikisassa jaettiin myös perinteisesti seurapalkinnot vuodelta 2016:

Vuoden Tiiraksi valittiin Top-ryhmän Juho Junttila, joka on noussut yhdeksi Suomen kärkihyppääjistä. Juho oli NEM-kilpailuissa kesällä 9. ja NMM-kilpailuissa syksyllä 21. Viimeistä vuotta nuorissa kisaava Juho edusti Suomea myös aikuisten EM-kilpailuissa Lontoossa. Juhon harjoitusmotivaatio ja ahkeruus on vailla vertaa, eikä siis ihme, että kova työ kantaa hedelmää.

Vuoden nuorena lupauksena palkittiin niin ikään Top-ryhmän Tino Tapio. Tino edusti kesällä Suomea NEM-kilpailuissa ja nappasi joulukuussa useamman Pohjoismaiden mestaruuden. Tinon positiivinen harjoitusasenne, ahkeruus ja mahtavat veteenmenolinjat antavat odottaa hyviä tuloksia jatkossakin.

Kauden tsempparina palkittiin Nem-ryhmän Anni Paloheimo, joka on paitsi ottanut ihan uudella tavalla vastuuta harjoittelustaan, vaikeuttanut hyppysarjojaan, niin myös kannustanut ihanasti treenikavereitaan. C-tytöissä vielä tämän vuoden kilpaillut Anni on saanut kolmosen sarjaansa kaikkiin suuntiin kaksi ja puolivolttia eli kansainvälisestikin kelpo sarjan.

Kiva Kaveri-palkinto annettiin Nuorten harrastusryhmässä hyppäävälle Ada Kinnulalle. Ada on treenannut ahkerasti ja tunnollisesti ja ottanut kivasti myös muut ryhmän hyppääjät huomioon.

Vuoden ohjaajana palkittiin tuleva luokanopettaja Noora Kivelä. Nooran ryhmissä lapset viihtyvät ja myös vanhemmat huomaavat Nooran iloisen ja lämpimän asenteen hyppääjiä kohtaan.

Vuoden vanhempina palkittiin Sari Slöör, Päivi Sirkka ja Juha Kyntäjä. He ovat olleet tukipilareina lähes jokaisessa Tiirojen kilpailussa – silloinkin kun oma lapsi ei ole kisannut. Heidän tukensa on ollut mahdollistamassa Tiirojen mukavia ja onnistuneita tapahtumia, joissa meillä kaikilla on ollut hyvä olla.

Merkkikisassa jaettiin myös Uimaliiton Seuraleijona palkintoja Tiirojen pitkäaikaisille toimijoille. Seuraleijoniksi nimettiin: Toni Paloheimo, Päivi Sirkka, Sari Slööri, Laura Haarala, Salla Keckman, Jouni Seppänen, Satu Uusitalo, Satu Pirhonen, Seela Wuokko, Rauno Laatunen ja Jari Kivelä.

Ihania, avuliaita ja aikaansaavia vanhempia on ollut Tiirojen tapahtumissa läpi vuoden lukuisia ja haluamme lähettää lämpimät kiitokset kaikille teille, jotka olette mukana! Merkkikisojen toimitsijatiimiin saatiin mukavasti taas uusia vanhempia mukaan. Kiitokset merkkikisoista Karoliinalle, Tuomolle, Sebastianille, Sonjalle, Susanille, Timolle ja Arsille ja kaikille auttaneille!

Kiitokset kaikille Tiirojen hyppääjille, valmentajille ja toimijoille mukavasta vuodesta. Toivotamme Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta kaikille!

Merkkikilpailujen tulokset löytyvät Kilpailutulokset-kohdasta.