Kilpailuinfoa

Tuloksia voi etsiä alla olevista linkeistä:

Kilpailutuloksia

Sisältää Suomessa käytyjen kilpailujen tuloksia. Sivustoa ylläpitää Jari Komulainen

DiveRecorder

Kansainvälisten kilpailujen livetuloksia

MERKKIKILPAILUT

Merkkikilpailut ovat seuran sisäisiä kilpailuja, jotka järjestetään mahdolllisuuksien mukaan syys- ja kevätkauden päättyessä. Merkkikilpailut on suunnattu Tiirojen harrastus-, kilpaharrastus-, kehitys-, esikilpa- ja kilparyhmille. Niihin voi osallistua myös valmentajan kutsusta.

Merkkikilpailuissa hypätään eri tasoilla ja ansaitaan uimahyppyjen taitomerkkejä. Ensimmäinen tasolla tavoitellaan perusmerkkiä, toisella rautamerkkiä, kolmannella pronssimerkkiä, neljännellä hopeamerkkiä ja viidennellä kultamerkkiä. Mitä korkeammalle tasoilla noustaan, sitä korkeampi on vaadittava pisteraja merkin saamiseksi. Hopea- ja kultamerkit suoritetaan metrin lisäksi myös kolmesta metristä ja kultamerkki kerroksilta.

KEVÄT- JA SYYSKILPAILUT

Kevät- ja syyskilpailuja järjestetään seuran esikilpa-, kehitys- ja harrastusryhmäläisille, jotka eivät välttämättä vielä kilpaile Finn Cup -tasolla. Tavoitteena on innostaa lapsia uusien taitojen oppimiseen ja perushyppyjen harjoitteluun.

PDF-tiedostoSyys- ja kevätkisat 2018.pdf (42 kB)
Vuoden 2018 uudistetut kevät/syyskisasarjat

FINN CUPIT

Finn Cupit ovat Suomen sisäisiä kansallisia kilpailuja, joihin osallistuu hyppääjiä eri puolilta maata.

Finn Cupeissa hypätään iän mukaisissa tasosarjoissa. Määritettyjen pisterajojen ylittäminen kilpailuvuoden aikana aiheuttaa siirtymisen seuraavalle tasolle.

FinnCup -kilpailut on tarkoitettu kilpa-, kilpaharrastus- ja esikilparyhmille.

SUOMENMESTARUUSKILPAILUT

Suomen tärkeimmät kilpailut ovat Suomenmestaruus- ja Hallisuomenmestaruuskilpailut, jotka pidetään kevät- ja kesäkaudella.

SM-kilpailuissa kilpaillaan ikäsarjoissa D, C, B, A ja aikuiset. Aikuisten kilpailuun voivat osallistua kaikki iästä riippumatta. Hyppyjen määrä kasvaa noustessa vanhempien hyppääjien sarjoihin, mutta aikuisissa hyppyjä on naisten lajeissa 5 ja miehillä 6.

SM-kilpailuihin osallistuvat kaikki seuran kilpa- ja kilpaharrastusryhmät. Tiirat on kuluneina vuosina menestynyt SM-tasolla erinomaisesti. Esimerkiksi vuonna 2012 Tiirat voitti 53 mitalia, joista kultaisia oli 24.