UIMAHYPPYJEN SM-KILPAILUT

5.6.2014

Uimahyppyjen SM- ja NSM-kilpailut 13.-15.6.2014 Mäkelänrinteen uintikeskuksessa

Uimahyppyjen SM- ja nuorten SM-kilpailut kisataan Mäkelänrinteen uimahallissa Helsingissä kesäkuun 13.-15. päivänä. Paikalla ovat kaikki Suomen ykköshyppääjät, kuten moninkertainen EM-finalisti Uimahyppyseura Tiirojen Iira Laatunen sekä viime kesänä Suomea Barcelonan MM-altaassakin viime kesänä edustanut saman seuran Tiia Kivelä. Kisat alkavat perjantaina klo 15 ja muina päivinä klo 11. Yleisöllä on tilaisuuteen vapaa pääsy kaikkina aikoina.

Lauantaina klo 12.15 järjestetään kisojen viralliset avajaiset, jolloin muun muassa esitellään osallistuvat seurat. Välittömästi avajaisten jälkeen on ohjelmassa naisten ja miesten 3 metrinponnahduslautayhdistelmäkilpailu. Näyttävässä kilpailussa koko maamme parhaimmisto hyppää yhdessäkilpailussa, kuitenkin naiset ja miehet omissa sarjoissaan.Kilpailun yhteydessä suoritetaan myös kilpailijoiden esittely.

Kilpailun palkintojenjaon jälkeen hypätään C-tyttöjen 1 metrin ponnahduslautakilpailu, jossatulevaisuuden arvokisaedustajamme kisaavat paikasta korkeimmalla korokkeella. Odotettavissa on kovaa yritystä ja tiukan kilpailun draamaa. Voitto tässä joukossa ei heltiä helpolla.

Kilpailut järjestää Uimahyppyseura Tiirat yhdessä Suomen Uimaliiton kanssa. Tiirat on helsinkiläinen uimahyppyseura, jonka kotihallina toimii Mäkelänrinteen Uintikeskus ja kesäisin myös Uimastadion.

Tiirat on tällä hetkellä Suomen suurin ja kansainvälisesti menestynein uimahyppyseura. Vuosittain seuran harjoituksiin osallistuu n. 450 uimahyppyjen harrastajaa nelivuotiaista aikuisiin.

Tarkempaa tietoa kilpailuaikatauluista julkaistaan tällä sivustolla lähempänä kisaviikonloppua.

Toiminnanjohtaja Laura Haarala, puh. 040 539 8103

Puheenjohtaja Toni Paloheimo, puh. 0400 288 208