Uimahyppyseura Tiirat ry on perustettu vuonna 1998. Alkuperäisenä nimenä oli Uimahyppykoulu Tiirat ry ja perustajina olivat Katri ja Marjo Malmström.

Tiirat on kilpailumenestyksellä mitaten Suomen menestynein uimahyppyseura. Seuran kilpahyppääjät ovat Suomen kärkeä ja seuramme hyppääjiä on vuosittain edustamassa Suomea aikuisten ja nuorten arvokilpailuissa (EM, MM, NEM, NMM). Vuonna 2018 Tiirojen hyppääjät Lauren Hallaselkä ja Anni Paloheimo ponnistivat Nuorten EM-mitalit kolmen metrin laudoilla. Tiirojen, Uimaliiton ja Olympiakomitean yhteistyönä Tiirojen valmentaja Salla Sofieva valmentaa uimahyppyjen Nuorten olympiavalmennusryhmää.

Seurallamme on myös vahva panostus harrasteliikuntaan. Tarjoamme laajasti erilaisia ryhmiä, joissa uimahyppyjä voi harjoitella omaksi iloksi sekä kunnon ja kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin ylläpitämiseksi. Kilpaharrastusryhmässä taas voi kisailla harrastellen ja temppuryhmässä kokeilla rajoja turvallisesti. Toimintaa on 5-vuotiaiden minareiden ryhmästä aina aikuisten kuntoliikuntaan.

Tiiroissa on noin 500 jäsentä. Kokopäiväisiä valmentajia seurassa on 4 ja tuntipalkkaisia valmentajia kausittain 10-15.