MERKKIKILPAILUJEN TULOKSET

25.12.2014

Perusmerkkikilpailussa merkit jaettiin suoritusjärjestyksessä.
Cecilia Räsänen sai vuoden ohjaajan palkinnon.
Rautamerkkikilpailun palkintopallille kiipesi tällä kertaa useampi hyppääjä.
Kilpailuhyppyjä harjoittelemassa.
Satu antamassa ohjeita.
Vanhempia työn touhussa kilpailusihteeristössä.

Merkkikilpailuissa 19.12 nähtiin taas kerran, mitä kaikkea syyskauden aikana on opittu. Taso osoittautui ilahduttavan korkeaksi, ja tuomaripisteet nousivat erinomaisiksi kaikissa lajeissa.

Perusmerkkikilpailu oli jaettu siten, että 7-vuotiaat ja nuoremmat hyppäsivät yhdessä sarjassa, ja yli 7-vuotiaat omassa sarjassaan. Nuorempien kilpailussa Riina Tuominen ja Martta Kalliosalo hyppäsivät komeasti yli 60 pistettä Onni-Ilmari Seppäsen ja Aamu Estlanderin seuratessa perässä 54 pisteellä. Kilpailun nuorin osanottaja, 5-vuotias Justus Timonen, pärjäsi komeasti isompien mukana ja saavutti perusmerkin hyvällä tuloksella.Vanhempien ikäsarjassa voittoon hyppäsi kehitysryhmässä harjoitteleva Charlotta Funke Lumi Salasuon ja Saara Kettusen jäädessä puolentoista pisteen päähän.

Rautamerkkikilpailu voitettiin huippupistein 67,50. Tuloksen tekijänä oli esikilparyhmän 7-vuotias Eerika Repo. Eerika sai palkintopallille seurakseen saman ryhmän Altti Timosen, ja pronssimitalikorokkeelle kiipesivät Kalle Kinnunen, Axel Lindroos, Bea Pylkäs ja Helmi Mälkiä. Tällä kertaa kävi niin iloisesti, että jokainen 16 kilpailijasta ylitti rautamerkkiin vaadittavat 45 pistettä.

Pronssimerkkikilpailussa nähtiin upeita suorituksia kilpaharrastusryhmän ja pienten kilpa 2 -ryhmien hyppääjiltä. Ullamaria Liimatta voitti lajin vain hienoisella erolla Elmeri Hirsiin ja Osku Sirpomaan. Aivan voittajakolmikon perässä merkin saavutti myös Riikka Klemola. Yli 125 pisteen hyppäsivät myös Caitlin Hallaselkä, Lilli Nurmi, Eeva Pursiainen ja Mette Palkama.

Hopeamerkissä kilpaili pienten kilparyhmä 1:n ja kilpaharrastusryhmän hyppääjiä. Tällä kertaa merkkejä tavoiteltiin kolmen metrin laudalla, jossa voiton vei C-tyttöjen PM-nelonen Anni Paloheimo hiuksenhienosti paremmalla suorituksella kuin Lauren Hallaselkä. Pronssia otti Ruska Lehtonen. Hienosti yhteensä yhdeksän hopeamerkkiä löysi uuden omistajan illan aikana.

Kolmen metrin kultamerkkiä hyppäsi yksin 12-vuotias Tino Tapio. Tino rikkoi kevyesti 300 pisteen rajan tyylikkäällä ja vaativalla hyppysarjalla.

Myös aikuisten sarjoissa merkkejä tavoitteli muutama kilpailija. Stanislav Rusak saavutti kolmella metrillä kultamerkin, ja pronssimerkkirajan rikkoivat Ella Mattinen, Ani-Jatta Immonen ja Natalia Anttila. Rautamerkin suoritti Kai Widell.

Attachments