IIRA LAATUSELLE JA TAINA KARVOSELLE KUUDES SIJA EM-PARIHYPYISSÄ

14.6.2015

Rostockin aikuisten EM-kilpailut päättyvät tänään. Maanantai käynnistää nuorten European Games -kilpailut Bakussa.

Iira Laatunen ja Taina Karvonen sijoittuivat kuudenneksi uimahyppyjen EM-kilpailuissa naisten 3m parihypyissä. Sijoitus on suomalaiskaksikon paras EM-tasolla kyseisellä telineellä.

Pari paransi illan finaalissa merkittävästi alkukilpailun pistesaldoaan. Finaalin pisteet 265,32 ylittävät kesän MM-kilpailujen valintarajan ja ovat suomalaisten tämän kauden ennätyspisteet. Pareja kilpailussa oli tänä vuonna vain seitsemän. Voiton veivät viime vuosien tapaan italialaiset Tania Cagnotto ja Francesca Dallape huipputuloksella 313,08 Saksan ja Venäjän parien seuratessa perässä.

Yksilökilpailussa metrin laudalla Iira ei valitettavasti pystynyt parhaimpaansa, ja sijoittui 15:nneksi. Harjoituksissa nähdyt näyttävät ja laadukkaat suoritukset eivät päätyneet kilpailukentälle. Taina onnistui alkukilpailussa ja lunasti paikan finaaliin, jossa hänen sijoituksensa oli lopulta 12:s.

Seuraava jännittävä koitos käynnistyy pian, sillä Bakun European Gamesit odottavat suomalaiskilpailijoita. Neljän urheilijan joukkue lähtee matkaan maanantaina. Toivotamme parhainta menestystä!