IIRAN MATKASSA

25.6.2015

EM-KISAT

Meitä lähti neljä hyppääjää (Taina, Otto, Jouni ja minä), lisäksi valmentajina Satu Uusitalo ja Jari Komulainen ja tuomarina Marja Matturi-Slotte, Rostockiin EM-kisoihin heti SM-kisojen jälkeisenä maanantaina. Turun pojat lähtivät matkaan jo aamusta valmentajansa kanssa ja me loput lähdimme perässä vasta iltapäivästä, joten olimme perillä Rostockissa vasta myöhään illalla. Tiistaina oli sitten ensimmäinen treenipäivä. Rostockin laudat olivat todella hyvät. Treenit sujuivat mukavasti ja ensimmäisestä päivästä jäikin hyvät fiilikset. Naisten lautalajit hypättiin vasta loppuviikosta, joten myös keskiviikko ja torstaina jäi minulla ja Tainalla treenipäiviksi. Jouni aloitti kilpailut jo keskiviikkona, joten pääsimme treenien ohessa kannustamaan Jounia.

Kokonaisuudessaan treenipäivät sujuivat todella hyvin ja kaikki oli valmista perjantain metrin kilpailuun. Vielä aamutreeneissä hypyt menivät hyvin. Sitten tuli kilpailu ja harjoituksissa onnistuneet hypyt eivät onnistuneetkaan enää. Pisteet jäivät alhaisiksi ja finaalipaikka jäi 7 pisteen päähän. Tainalla kisa meni hyvin ja hän pääsi finaaliin. Itselleni iso pettymys oli katsoa finaalia katsomon puolelta.

Seuraavana päivänä oli vuorossa 3m synchro, joten ei auttanut muu kuin unohtaa metri ja keskittyä kolmoseen. Alkukilpailussa omat hyppyni menivät ihan mukavasti, mutta vauhdit eivät olleet aivan samanaikaisia. Iltapäivän finaaliin lähdimmekin parantamaan vauhtien yhdenaikaisuutta. Finaalissa saimmekin vauhdit paremmin yhteen ja lisäksi myös omat hypyt onnistuivat. Tuloksena oli 6. sija ja kauden parhaat pisteet. Olimme Tainan kanssa tyytyväisiä tulokseen.

Tainalla oli sunnuntaina vielä 3m kilpailu, joten lähdimme Rostockista kotiin vasta maanantaina. Itselläni sunnuntai meni treenatessa ja kilpailuja katsellessa. Samalla katseet siirrettiin kohti seuraavia kilpailuja, jotka ovat heinäkuun alussa Etelä-Koreassa järjestettävät Universiadit.