Toimijoiden roolit

Johtokunta

Seuran johtokunta on vastuussa seuran toiminnasta ja varallisuuden hoidosta.

Johtokunnan toiminnan päämäärä on seuran tarkoituksen toteuttaminen ja sitä ohjaa velvoite huolellisuuteen ja lojaalisuuteen sekä toimimiseen seuran hyväksi.

Johtokunta 2019:

• Karoliina Niemi, puheenjohtaja
  • Salla Sofieva, jäsen
  • Sari Slöör, jäsen
  • Satu Pirhonen, jäsen
  • Jouni Seppänen, varajäsen
  • Tiina Koutajoki, varajäsen

Valmentajat ja ohjaajat

Valmentaja/ohjaaja tukee hyppääjiä harjoittelussa. Hän suunnittelee ja ohjaa harjoitukset sekä osallistuu kilpailu- ja leirimatkoille.

Valmentaja määrittää hyppääjälle sopivan tasoisen harjoitteluryhmän. Kilpahyppääjille hän suunnittelee tavoitteet ja polun yhdessä hyppääjän kanssa.

Valmentaja on myös yhteyshenkilö alaikäisen hyppääjän huoltajiin.

Urheilijat

Urheilijat edustavat seuraa harjoituksissa ja kilpailuissa.

Harjoitellessa heiltä odotetaan reipasta harjoittelu- ja ryhmähenkeä, halua oppia uutta sekä valmentajan ohjeiden, uimahallin ja seuran sääntöjen noudattamista.

Kilpaillessa urheilijoiden tulee osoittaa reilua kilpailuhenkeä ja kannustaa oman seuran kanssakilpailijoita. Seuravarusteita tulee muistaa käyttää kilpailuissa ja palkintojen jaossa ja tietysti noudattaa kilpailusääntöjä.

Vanhemmat

Vanhemmat voivat toimia esimerkiksi seuran johtokunnassa tai olla mukana kilpailutoiminnassa (kilpailusihteerinä, kuuluttajana, pistelaskennassa kone- ja käsikirjanpidossa).

Vanhempia tarvitaan myös huoltajina kisamatkoilla ja monissa tukitoimissa, mm. kisajärjestelyissä, ja -kuljetuksissa, kahvituksessa, välineistön ylläpidossa ym.

Seuran toiminta tarvitsee vapaaehtoisia ja vanhempana voit osallistua ja kehittää uimahyppyjä. Kaikille löytyy sopivaa ja hauskaa tekemistä!