Usein kysyttyä

1. Lapseni on tulossa hyppykurssille, miten hän pääsee sisälle halliin?

Ensimmäisillä kerroilla, kun harjoituskortteja (katso kohta 7) ei vielä ole, saa kassalta kortin, kun kertoo tulevansa Tiirojen harkkoihin. Jos kassa ei syystä tai toisesta päästä sisään, voi heitä pyytää kuuluttamaan Tiirojen valmentajaa, joka tulee hakemaan lapsen kassalta.

2. Haluaisin tuoda lapseni itse sisään hallille, ja mahdollisesti jäädä seuraamaan harjoitusta. Onnistuuko se?

Kassat päästävät auttamaan pukuhuoneeseen ilman maksua, mutta jos altaan puolelle tahtoo tulla, pitää maksaa sisäänpääsymaksu.

3. Tarvitsenko uimalaseja tai uimalakkia?

Uimalasit eivät kuulu uimahyppyihin, ja ne voi suosiolla jättää pois treenikassista. Lapsia rohkaistaan aina hyppäämään ilman laseja.

Uimalakin käyttöön ei ole erityistä ohjetta. Jos korvien kanssa on ongelmia, lakki voi auttaa pitämään korvatulppia paikoillaan.

4. Missä tavataan ja minkälaisissa varusteissa?

Tapaaminen on aina valvojien kopin vieressä olevalla valkoisella penkillä, kuivavaatteet päällä (eli shortsit ja t-paita käyvät hyvin). Tulkaa ajoissa paikalle, sillä valmentaja hakee porukan harjoituksen alkaessa.

5. Jos myöhästyn, mitä teen?

Jos hyppääjä myöhästyy, hänen tulee etsiä oma ryhmänsä kuivatilasta. Myöhästymiset tulisi ilmoittaa etukäteen omalle valmentajalle.

6. Viekö valmentaja lapset suihkuun, vai kuinka toimitaan?

Valmentaja vie suihkuun vain minariryhmät, ja muiden tulee pystyä peseytymään omatoimisesti (tai vanhemman kanssa). Suihkussa pitää muistaa olla reipas, eikä altaalle tulo saa kestää pitkään.

Minariryhmät viedään kaikki naisten puolen suihkuihin.

7. Mihin harjoitus päättyy?

Harjoitus päättyy ilmoitettuun aikaan altaan reunalla tai kuivatilassa. Päättymisajan jälkeen valmentaja ei enää vahdi lapsia, vaan he ovat vanhempiensa vastuulla.

8. Koska saan harjoituskortin ja mitä teen sillä?

Tietoa harjoituskorteista löytyy tämän sivun vasemmassa reunassa olevasta kohdasta "Vesiliikuntakortit".

9. Kadotin harjoituskorttini, mitä teen?

Katso tarkemmat ohjeet kohdasta "Vesiliikuntakortit" (sivun vasen laita)

10. Miksi lapseni ei ole saanut harjoituskorttia?

Harjoituskortit on tarkoitettu yli 7-vuotiaille lapsille, sillä alle 7-vuotiaat pääsevät ilmaiseksi uimahalliin sisään.

On myös mahdollista, että tilaus ei ole vielä saapunut liikuntavirastosta. Katso tarkemmat ohjeet sivun vasemmassa reunassa olevasta kohdasta "Vesiliikuntakortit"

11. Haluaisin Tiirojen seurapaidan/seurauikkarin. Mistä voisin saada sellaisen?

Seuravaatteita koskeva informaatio löytyy kohdasta "Seuravaatteet".

12. Voinko vanhempana tulla seuraamaan harjoituksen kulkua?

Vanhemmat ovat voivat seurata harjoitusta altaan läheisyydessä, mikäli se onnistuu puuttumatta harjoituksen kulkuun. Kuivaharjoittelutila on tarkoitettu vain valmentajille ja urheilijoille. Vanhempien pelisäännöt löytyvät kohdastaa Tiedotteet.