Vakuutukset

KAIKILLA TIIROJEN TOIMINTAAN OSALLISTUVILLA TULEE OLLA VAKUUTUS!

1. MINARI- JA ALKEISRYHMIEN VAKUUTUKSET

Seuralla on ryhmäliikuntavakuutus minari- sekä alkeisryhmille. Muihin ryhmiin osallistuvalle tulee olla joko oma vakuutus tai vaihtoehtoisesti seuran kautta voi hankkia harrastajalle Uimaliiton vesipetovakuutuksen (vesipetoharrastepassi).

BLUE CARD -VESIPETOHARRASTEPASSI

• Vesipetovakuutus sisältää vakuutuksen harjoitusten ajaksi.
  • Vesipetovakuutuksen voi ostaa täyttämällä tilauslomakkeen Tiirojen sivuilla kohdassa Ilmoittautuminen. Seura tilaa sen jälkeen vesipedon Uimaliitosta.
  • Vesipeto ei ole kilpailulisenssi.
  • Vesipetovakuutus maksaa 10,00 € ja on voimassa 1.9. - 31.8.
  • Tapaturman sattuessa ota yhteys vakuutusyhtiöön Pohjola Vakuutus.
  • Vesipetovakuuksen esite: https://d2t6wyhz55tig8.cloudfront.net/assets/files/25188/vesipeto_ryhmavakuutukset.pdf

2. AIKUISTEN RYHMÄLIIKUNTAVAKUUTUS

Aikuisten ryhmissä on voimassa aikuisten ryhmävakuutus ei-kilpaileville yli 18-vuotiaille harrastajille. Tapaturman sattuessa tee vahinkoilmoitus vakuutusyhtiö Pohjolan Vakuutukselle. Vakuutusnumero, jota kysytään vahinkoilmoituksen yhteydessä, on 06-221969.

3. BLUE CARD -KILPAILULISENSSI

Lunastaminen netissä ja verkkomaksu

Blue Card -lisenssi lunastetaan internetissä Suomisport-palvelun kautta. Lisäohjeet löydät Uimaliiton sivuilta:https://www.uimaliitto.fi/info/lisenssi-2022-2023/

Huomaathan, että lisenssi on maksettava lunastettaessa Suomisportissa.

Valitse ja lunasta oikea Blue Card

Lunastaessasi Blue Cardia järjestelmä tarjoaa syntymäaikasi perusteella A- tai B-lisenssiä. A-lisenssi on yli 15-vuotiaille ja B-lisenssi enintään 15-vuotiaille. VPA- ja VPB-lisenssi tarkoittaa vesipalloilijoita, sillä vesipallossa vakuutusmaksu on korkeampi kuin uinnissa, uimahypyissä tai taitouinnissa. Valitse oikea kausi ja lisenssityyppi, sekä seurasi, jota edustit edellisellä kaudella. Seuraa ei voi vaihtaa ilman edustussiirtoa.

Blue Card tapaturmavakuutus

Vakuutukselliseen Blue Cardiin sisältyy Pohjolan urheilutapaturmavakuutus. Urheilutapaturman sattuessa tulee tehdä viipymättä korvaushakemus vakuutusyhtiö Pohjola Vakuutus. Vakuutusnumero, joka kysytään vahinkoilmoituksen yhteydessä, on 06-221969.

Light Blue Card- tapahtumalisenssi

Jos satut tarvitsemaan lisenssin vain yksittäistä tapahtumaa varten, etkä koko vuodeksi, niin voit ostaa Light Blue Card -tapahtumalisenssin. Se on voimassa 14 vuorokautta heti maksuhetkestä alkaen ja myös sen voi ostaa kilpailuihin vaadittavalla vakuutuksella. Lisätietoja: https://d2t6wyhz55tig8.cloudfront.net/assets/files/25189/tapahtumalisenssi.pdf

Oman urheiluvakuutuksen käyttäjät

Mikäli käytät omaa urheilutapaturmavakuutusta, voit lunastaa Blue Cardin ilman siihen kuuluvaa Pohjolan urheilutapaturmavakuutusta. Ilman urheilutapaturmavakuutusta ei saa osallistua Uimaliiton seurojen harjoitus- tai kilpailutoimintaan. Jos lunastat Blue Cardin ilman siihen kuuluvaa vakuutusta, tulee sinun hyväksyä korvaavan vakuutuksen ehdot ja antaa oman urheilutapaturmavakuutuksesi vakuutusyhtiö ja vakuutusnumero lisenssiä lunastettaessa.

Suomisport-sovellus matkapuhelimeen

Helppokäyttöinen tapa osoittaa lisenssin voimassaolo, hallita omia tietoja ja lunastaa lisenssejä ja vakuutuksia on ladata ilmaiseksi sovellus "Suomisport" puhelimesi sovelluskaupasta. Tarkemmat ohjeet löydät täältä.